Na 19 jaar in
het Montessori-basisonderwijs te hebben gewerkt, brak voor mij de tijd aan om
een andere weg in te slaan. Het onderwijs in de huidige vorm paste niet meer
bij mij. Ik kreeg de kans om te onderzoeken waar mijn passie lag, en wat
ik op een andere wijze zou kunnen betekenen voor kinderen.
Ik kwam in
aanraking met de Magie van Kindercoaching, en volgde daar eerst de basisopleiding
en aansluitend het Masterjaar.
Tijdens het
volgen van deze opleidingen vielen er voor mij veel puzzelstukken op zijn
plaats.
Ik
werd me steeds bewuster van mezelf, en de patronen die
ik mezelf als kind en (jong-) volwassene had aangeleerd.
Ik heb mijn
eigen praktijk 'Atelier Creatieve
Expressie' in Dwingeloo.
Door het geven van creatieve workshops, laat ik kinderen en volwassenen kwaliteiten en talenten in zichzelf ontdekken, waar ze zich (nog) niet altijd bewust van zijn.
Door het geven van creatieve workshops, laat ik kinderen en volwassenen kwaliteiten en talenten in zichzelf ontdekken, waar ze zich (nog) niet altijd bewust van zijn.
Spelen en ontdekken
staan centraal, met als hoofdfactor creatief bezig zijn. Tijdens deze workshops/activiteiten wordt er
zoveel zichtbaar waar de kinderen niet altijd al weet van hebben. Bewustwording
van wie je in essentie bent, is een mooi proces. Mijn rol hierbij is,
begeleiden, uitdagen, kijken en luisteren.
Sinds de
start (in mei 2015) ben ik daarnaast ook begeleidster en mede-vormgever
bij IBBO (Ik ben Bewust Onderwijs) in Meppel. Een school met een diversiteit
aan kinderen, waar met name hooggevoelige en/of hoogbegaafde kinderen van
4 t/m 18 jaar hun plek hebben gevonden.
Kinderen die
niet meer 'passen' in het huidige onderwijs, en vragen om een andere vorm
van leren.
Een heerlijke
uitdaging, en ook verrijkend voor mijn eigen ontdekkingsreis en
bewustwording.
Nadat er
vooral veel kinderen vanaf een jaar of 8 en ouder binnenkwamen (sommigen zaten
zelfs al een tijd thuis omdat ze niet meer naar school konden), ben ik in
januari 2017 gestart met de groep vanaf 4 jaar.
Deze kinderen
daarmee de ruimte gevend hun eigen weg te kunnen volgen, zonder dat ze
eerst vast lopen. Het raakt me te zien
hoe de kinderen zichzelf ont-wikkelen, wanneer wij hen vertrouwen geven
en los durven laten. Mijn rol als begeleider/coach is ook hier aanwezig zijn,
kijken, luisteren & observeren. En van daaruit zien wat er nodig is.
Pas als je de moed toont je weg te gaan, toont de weg zich aan jou
(Paulo Coelho)